بهترین زمان نوشیدن چای | معرفی 12 مورد چای

15 مرداد 1402 زمان برای مطالعه: 8 دقیقه 0 دیدگاه مقالات

چای، یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که به دلیل خواص طبیعی و طعم بی نظیرش هر روز مورد استفاده عموم به ویژه مردمان آسیا قرار می گیرد. گونه های مختلف چای با خصوصیات و ویژگی های منحصربه فردشان، زمان استفاده متفاوتی دارند که بهتر است در لحظات مختلف روز از آن ها استفاده کنیم. بهترین زمان نوشیدن چای می تواند به نوع چای و شخص استفاده کننده وابسته باشد. در این مقاله سعی بر معرفی بهترین زمان نوشیدن انواع چای خواهیم داشت.

بهترین زمان نوشیدن انواع چای

1- چای سیاه

این چای، یکی از محبوب ترین نوع چای در جهان به ویژه برای ما ایرانیان است. طعم، عطر و کافئین این چای سبب می شود تا ما این چای را از الزامات سینی پذیرایی، صبحانه و عصرانه مشاهده کنیم.

 

چای سیاه

 

صبح هنگام

بهترین زمان نوشیدن چای سیاه، صبح هنگام و به همراه صبحانه است. مصرف این چای می تواند به هضم غذا کمک کند و کافئین آن شما را سرشار از انرژی کند. در نظر داشته باشید اگر از طرفداران قهوه نیستید، نوشیدنی حاوی کافئین بعد از آن، چای سیاه است. در نظر بگیرید که بعد از وعده اصلی ناهار و شام نباید چای سیاه بنوشید و بهتر است به یک الی دو ساعت بعد از وعده غذایی اصلی آن را سرو کنید.

میان وعده

ممکن است در طول روز نیاز به انرژی مجدد داشته باشید یا برای لحظه ای از فشار کاری آزاد شوید. در این موقع می توانید با یک فنجان چای سیاه انرژی از دست رفته خود را بدست آورید. چای سیاه را می توانید در میان وعده و عصر نیز میل کنید.

بدترین زمان سرو چای، قبل از خواب یا بلافاصله بعد از وعده غذایی اصلی و سنگین است. از این رو، پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه کنید. در مقاله زیر به 5 مورد از کارهایی که بعد از وعده غذایی اصلی نباید انجام داد اشاره شده است که یکی از مهم ترین آن ها سرو چای است. البته ما ایرانی ها علاقه خاصی به نوشیدن چای بعد از وعده ناهار داریم که در فرهنگ ما شایع است. بهترین جایگزین استفاده از چای پوئر است که به هضم غذای شما کمک می کند. لینک مقاله :

2- چای زرد

یکی دیگر از چای های معروف و محبوب در جهان، چای زرد است که سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

بهترین زمان سرو چای زرد، صبح هنگام و یا یک الی دو ساعت بعد از وعده اصلی است. این چای به شما انرژی لازم برای مابقی روز را تقدیم می کند. این نوشیدنی خنک و ملایم به شما کمک می کند تا خود را آرام کنید و با تمرکز روز خود را شروع کنید. طعم مطبوع چای زرد باعث تنوع و لذت در شروع روز شما خواهد بود.

در صورتی که به کافئین حساسیت دارید یا به دنبال یک خواب آرام و با آرامش هستید، بهتر است در اوقات شب، چای زرد ننوشید. البته میزان کافئین در انواع چای زرد متفاوت است. در صورتی که به دنبال خرید چای زرد هستید، بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا در انتخاب خود موفق تر باشید.

 

اینجا بخوان : انواع چای زرد چیست؟ 7 چای زرد محبوب

3- چای قرمز

چای قرمز، ترش یا ریبوس، یکی دیگر از چای های پرطرفدار و بی نظیر در سراسر دنیاست. این نوع چای با خصوصیات ضد‌التهابی و ضد‌استرسی بی نظیر خود در کنار گل گاو زبان مشهور است. بهترین زمان برای نوشیدن چای قرمز، نیم ساعت قبل از غذا خوردن است. مصرف این چای قبل از غذا باعث کاهش سطح کلسترول و جلوگیری از مشکلات گوارشی می‌شود. برای مشاهده انواع دم افزار چای و دمنوش می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده و خرید انواع دم افزار چای

 

چای قرمز

در صورتی که در طول روز نیاز به آرامش دارید، می توانید در میان وعده خود، یک فنجان چای قرمز دم آوری کنید تا آرامش را تجربه کنید. خبر خوب اینکه چای قرمز دارای کمترین میزان کافئین نسبت به انواع چای است که می تواند جهت نوشیدن در اوقات شب مناسب باشد.

4- چای سبز

چای سبز، چایی مفید و با ارزشی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست. از طرفی چای سبز به کاهش وزن مشهود است. بهترین زمان نوشیدن چای سبز یک الی دو ساعت پس از وعده غذایی اصلی است. این چای به هضم غذا کمک می کند. چای سبز می تواند در میان وعده و عصرانه نیز سرو شود.

 

چای سبز

5- چای سفید

چای سفید، از چای های جادویی با خواص ضد التهابی و ضداسترسی و طعمی خوشمزه است. بهترین زمان نوشیدن چای سفید، صبح هنگام است. در صورتی که این چای به صورت سردنوش تهیه و استفاده شود، می تواند به پاک کردن کبد و کلیه کمک کند و باعث بهبود شود. شما می توانید از چای سفید در میان وعده و عصرانه خود بهره ببرید. فروشگاه چین چای عرضه کننده انواع چای سفید شامل چای سفید بای مودان، چای سفید وایت بادز پوئر، چای سفید یاس سیلور، چای سفید یئن نان سیلور، چای سفید فودینگ سیلور و … است که می توانید برای مشاهده به قسمت چای ها مراجعه کنید.

 

چای سفید

6- چای جازمین

چای جازمین، با بوی خوشایند و طعم ملایم، یکی از پرطرفدارترین انواع چای است. بهترین زمان برای نوشیدن چای جازمین، قبل از خواب است. این نوع چای آرامش بخش بوده و می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر و آرام‌تر به خواب بروید. چای جازمین نیز در انواع چای سبز جازمین، چای جازمین بیتان پیاکسو، چای جازمین ماوفنگ، چای سبز جازمین بلاسم، چای چازمین بلک، چای سبز جازمین مائوجیان، چای سبز جازمین دراگون مرواریدی و … در فروشگاه چین چای عرضه می شود.

7- چای اولانگ

یکی از دیگر از چای های محبوب به ویژه در آسیا، چای اولانگ است. این چای بیماری های قلبی را کاهش می دهد، باعث افزایش انرژی، افزایش متابولیسم و کاهش وزن و لاغری و … می شود و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

چای اولانگ، یکی از چای‌های با طعم اصیل چای و مردم‌ پسند است. بهترین زمان برای نوشیدن چای اولانگ، کمی بعد از مصرف وعده غذایی است. این نوع چای کمک به هضم بهتر غذا می‌کند و اثرات مفید خود را پس از وعده‌های غذایی نشان می‌دهد. انواع چای اولانگ در چین چای موجود است.

 

چای اولانگ

8- بهترین زمان سرو چای پوئر

چای پوئر سرشار از آنتی اکسیدان هاست که به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این چای، یکی از محبوب ترین چای ها بعد از وعده غذایی اصلی به ویژه بعد از غذاهای چرب و سنگین است که می تواند به هضم بهتر آن ها کمک کند.

چای پوئر نیز می تواند در میان وعده و عصرانه استفاده شود و از طرفی به عنوان یک نوشیدنی کم کالری در رژیم های غذایی موثر باشد. چای پوئر به کاهش استرس و اضظراب کمک می کند. بنابراین اگر روز خیلی شلوغی را تجربه می کنید یک لیوان چای پوئر به کمک شما خواهد آمد.

چای پوئر، با طعم خنک و ملایم، یکی از انواع محبوب چای است. بهترین زمان برای نوشیدن چای پوئر، بعد از مصرف وعده غذایی است و به ویژه بعد از غذاهای چرب و سنگین می‌تواند به هضم بهتر آنها کمک کند.

امروز بیشتر بخوان : 8 خاصیت جادویی چای پوئر چیست؟

9-  بهترین زمان سرو چای بلومینگ

چای بلومینگ یکی از چای‌های شگفت‌انگیز و زیبا است که در آب جوش باز شده و به صورت گل‌های زیبا ظاهر می‌شود. بهترین زمان برای نوشیدن چای بلومینگ، در طول روز است. می‌توانید در طول روز از این نوع چای لذت ببرید و به همراه دوستان و خانواده وقت خوبی داشته باشید. این چای از ترکیب چند گونه گل (یاس و …) + چای سفید، سبز و … تهیه می شود و به صورت دستی به شکل توپ عرضه می شود. این چای، یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه به علاقه مندان به چای است.

چای بلومینگ را می توان نوعی دمنوش محسوب کرد که از خواص گیاهان دارویی متعددی برخوردار است. اما به صورت کلی از این چای، در گردهمایی و دورهمایی های دوستانه استفاده می شود. پیشنهاد می شود این چای را در قوری های شیشه ای دم آوری کنید و از باز شدن توپ و تبدیل آن به یک گل بزرگ لذت ببرید.

مشاهده و خرید قوری شیشه ای

 

چای بلومینگ

10- بهترین زمان سرو چای ماچا

چای ماچا، از خانواده چای سبز است که به عنوان یک نوشیدنی ژاپنی معروف، شناخته می شود. چای ماچا را می توان یک معجون در نظر گرفت. این چای در فرهنگ کشورهای آسیایی گره خورده که به روش خاصی توسط ست ماچا دم آوری می شود. ممکن است دو مقاله زیر برای شما جالب باشد :

شاید برای شما جالب باشد : آموزش طرز تهیه چای ماچا + ماچا لته + فیلم آموزشی

چایی با طعم مطبوع و ملایم است که معمولاً برای تقویت بنیه بدن، لاغری، حافظه و تمرکز مصرف می‌شود. بهترین زمان برای سرو چای ماچا، بین وعده‌های غذایی به عنوان میان‌وعده و صبح‌ها است. این چای باعث افزایش انرژی و انگیزه شما می‌شود و می‌تواند روزتان را با انرژی و شادابی آغاز کنید.

در صورتی که نیاز به تمرکز برای انجام امور کارها یا مطالعه دارید، چای ماچا کمک کننده خواهد بود. این چای در مراسمات فرهنگی ژاپنی بسیار پر نقش و پر استفاده است.

11- بهترین زمان سرو چای میوه ای

چای میوه ای، یکی از چای‌های طعم‌دار و خوشمزه است که با انواع میوه‌ها مخلوط می‌شود. بهترین زمان برای نوشیدن چای میوه ای، دو ساعت بعد از غذا و بعد از ظهر ها است. این چای مفید می‌تواند به شما انرژی بدهد و لذت مصرف غذا را افزایش دهد.

خواص چای های میوه ای به اجزای تشکیل دهنده آن دارد اما به صورت کلی می توانید در تمام طول روز از این چای استفاده کنید.

12- بهترین زمان سرو دمنوش بابائوچا

این دمنوش، جز نوشیدنی های آرامش بخش و ملایم قرار دارد. بهترین زمان برای سرو دمنوش بابائوچا، زمان هایی است که خسته اید و به دنبال آرامش هستید. از این چای می توان قبل از خواب، در حین کار و … استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با ترکیبات دمنوش بابائوچا و نحوه دم آوری آن می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

دمنوش بابائوچا چیست؟ فیلم آموزشی طرز تهیه

 

بهترین زمان سرو دمنوش بابائوچا

سخن پایانی

چای را می توان محبوب ترین نوشیدنی جهان به ویژه در آسیا با خواص بی شمار دانست. انواع مختلف چای از نظر گونه، منطقه برداشت، میزان اکسیداسیون و … سبب انتخاب آن ها توسط طیف گسترده ای از مردم است که به دم آوری آن می پردازند. بهترین زمان نوشیدن انواع چای نسبت به یکدیگر متفاوت است که در این مقاله به بهترین زمان سرو آن ها اشاره شد. با توجه به تفاوت های انواع چای، بهتر است هر کدام را در زمان مناسب خود استفاده کنیم.

سوالات متداول

در ادامه به برخی از سوالات پر تکرار مشتریان حضوری خود پاسخ خواهیم داد. بدیهی است در صورت هرگونه ابهام و یا سوال، می توانید در قسمت نظرات همین مقاله، سوال یا نظر خود را مطرح کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ مناسب شما را خواهند داد.

پرسش‌های متداول

آیا می‌توانم چای‌های مختلف را با هم مخلوط کنم؟

بله. شما می توانید چای های مختلف را با یکدیگر مخلوط کرده و از ترکیبات جدید لذت ببرید. اما در نظر داشته باشید برخی ترکیبات با یکدیگر ممکن است طعم مطلوبی ایجاد نکند.

برای تغییر طعم چای راهکاری وجود دارد ؟

برخی افراد ممکن است که به دنبال خواص چای باشند اما طعم آن را دوست نداشته باشند. به عنوان مثال برخی افراد در رژیم غذایی خود، چای سبز یا چای ماچا را مبنا قرار می دهند. در قدم اول بهتر است که اصول دم آوری را رعایت کنید تا بتوانید بهترین دم آوری را انجام و طعم اصیل را تجربه کنید. در قدم بعدی می توانید مقداری هل، دارچین، زنجبیل، گل محمدی و در نهایت عسل و شکر برای تغییر طعم به چای خود اضافه کنید.

آیا می‌توانم چای را به صورت سردنوش مصرف کنم؟

بله، می‌توانید چای را به صورت سردنوش مصرف کنید. این موضوع به ویژه برای چای سفید و چای جازمین مناسب است و می‌تواند در روزهای گرم بسیار محبوب و پر کاربرد باشد.

آیا می‌توانم چای را با لیمو یا نعناع مصرف کنم؟

بله، می‌توانید چای را با لیمو یا نعناع مصرف کنید. اضافه کردن لیمو یا نعناع به چای می‌تواند طعم و مزه آن را تغییر دهد و لذت مصرف را بیشتر کند.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.