معرفی 10 دمنوش میوه ای خوش طعم و مقوی + طرز تهیه

26 شهریور 1402 زمان برای مطالعه: 5 دقیقه 2 دیدگاه مقالات

دمنوش فروت تی یا دمنوش میوه ای، از ترکیب میوه های متنوع به همراه گیاهان دارویی همانند انواع چای، گل یاس و جازمین، برگ گل، دانه، هسته و گوشت میوه بدست می آید. امروزه انواع بی شماری از دمنوش های میوه ای عرضه می شود. ما در ادامه به معرفی 10 دمنوش میوه ای کاملا خالص و ارگانیک اشاره خواهیم کرد. 

 معرفی 10 دمنوش میوه ای

ممکن است برخی از دمنوش هایی که در بازار عرضه می شود حاوی رنگ، اسانس یا طعم دهنده های مصنوعی باشد. در ادامه به 10 دمنوش کاملا خالص و ارگانیک که به صورت طبیعی تهیه شده اند اشاره خواهیم کرد. بدیهی است تمام رنگ و عطر چای های زیر به دلیل وجود ترکیبات خود و نه افزودنی های مجاز یا غیرمجاز است.

1- دمنوش میوه ای مونتن بری

از اصلی ترین ترکیبات این دمنوش میوه ای، می توان به تکه های میوه های خشک ترش همانند تمشک اشاره کرد. از دیگر ترکیبات دمنوش فروت تی می توان به توت و گل رز اشاره نمود.

خواص فروت تی مونتن بری

 

2- دمنوش میوه ای بنانا مالت

این دمنوش ترکیبی از میوه های خشک موز و دانه های جو است که سرشار از ویتامین هاست. حس دهانی این چای، میوه ای و شیرین است. طعم یاد های دمنوش بنانا مالت شامل موز، مالت، کارامل و وانیل است.

خواص فروت تی بنانا مالت

 

3- دمنوش میوه ای پیچ بری

این دمنوش میوه ای، ترکیبی از تکه های میوه هلو و انواع میوه های ترش مانند بری به همراه چای سیاه است. طعم دهانی این چای، ملس و میوه ای است و طعم یادهای میوه ای تمشک و هلو و بلوبری دارد.

خواص فروت تی پیچ بری

 

4- دمنوش میوه ای پشن فروت پاین اپل

دمنوش پشن فروت ترکیبی از میوه های استوایی همانند آناناس، پشن فروت، پوست، گوشت و هسته مرکبات است. فروت تی پشن فروت، گزینه ای ایده آل برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و افزایش سوخت و ساز در بدن و لاغری است. طعم یاد های مرکباتی این دمنوش بسیار لذت بخش است. برخی از این طعم یادها شامل لیمو، پرتقال، آناناس و پشن فروت است.

 

5- دمنوش میوه ای سوییت پلوم

عطر و طعم این چای شما را شگفت انگیز خواهد کرد. دمنوش تی سوییت ترکیبی از میوه های آلو، پوست مرکبات و سایر میوه ها مانند توت، هلو، سیب به همراه گل و چای ترش است. این دمنوش پس از دم کشیدن دارای آرومای میوه ای است. طعم یاد های سوییت پلوم شامل هلو، آلو، توت و توت فرنگی است. طعم این دمنوش ترش است.

دمنوش میوه ای سوییت پلوم

خواص فروت تی سوییت پلوم

 

6- دمنوش میوه ای جازمین بری

این دمنوش ترکیبی از گل یاس و جازمین، تکه های توت فرنگی و گوجی بری تهیه شده است. میوه های موجود در این دمنوش به کاهش کلسترول کمک می کنند. از طرفی سبب شادابی پوست می شوند. طعم یاد های این دمنوش شامل : گوجی بری، گل یاس و توت فرنگی با آرومای میوه ای و گلی است.

دمنوش میوه ای جازمین بری

خواص فروت تی جازمین بری

شاید برای شما جالب باشد : معرفی 8 چای آرام بخش و خواب آور

 

7- دمنوش میوه ای سیتروس اورنج

دمنوش سیتروس اورنج ترکیبی از پوست، میوه و هسته مرکبات نظیر لیمو، نارنگی، پرتقال و … است. از ویژگی های منحصر به فرد این دمنوش می توان به تولید کلاژن در بدن اشاره کرد که سبب شادابی پوست و سلامت مو می شود. این دمنوش سرشار از ویتامین c است. طعم یادهای این دمنوش شامل میوه های مرکباتی (نارنگی، لیمو، پرتقال، نارنج، لیموترش) است.

دمنوش میوه ای سیتروس اورنج

8- دمنوش میوه ای مانگو اورنج

یکی از دمنوش های ایده آل برای کاهش فشار خون بالا و کاهش کلسترول، دمنوش میوه ای مانگو اورنج است. این دمنوش در طب سنتی چینی نیز به عنوان داروی گیاهی برای درمان آسم استفاده می شود. از ترکیبات اصلی این دمنوش می توان به ترکیبی از میوه های انبه و پرتقال اشاره کرد. طعم یادهای این دمنوش شامل میوه مرکباتی (پرتقال، نارنگی، نارنج، انبه) با طعمی شیرین است.

دمنوش میوه ای مانگو اورنج

9- دمنوش میوه ای سوییت فروت

دمنوش سوییت فروت، ترکیبی از گل سرخ خشک، آلو، سیب و ترکیبی از میوه و پوست مرکبات است. ترکیبی از گیاهان دارویی و میوه ها سبب می شود تا این دمنوش تبدیل به معجونی بی نظیر شود. طعم یاد های دمنوش سوییت فروت شامل طعم مرکباتی، سیب، شیرین و عسلی (طعم یادهای شیرین نارنگی، لیمو، عسل) است.

دمنوش میوه ای سوییت فروت

خواص فروت تی سوییت فروت

 

10- دمنوش میوه ای سامر سیتروس

آخرین دمنوش ویژه چین چای، دمنوش سامر سیتروس است که ترکیبی از از میوه، پوست و هسته مرکبات و گل یاس است. این دمنوش سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، B6 و … است.

دمنوش میوه ای سامر سیتروس

خواص فروت تی سامر سیتروس

 

بهترین طرز تهیه دمنوش میوه ای

اکنون بعد از معرفی دمنوش میوه ای نوبت به طرز تهیه آن ها می رسد. دم آوری دمنوش های میوه ای می تواند طبق سلیقه افراد منحصربه فرد باشد. اما به صورت کلی، یکی از بهترین روش ها برای دم آوری دمنوش های میوه ای به شرح زیر است.

برای دم آوری دمنوش های میوه ای 3 الی 5 گرم از دمنوش را با 200 سی سی آب در دمای 90 الی 95 درجه دم کرده و سپس سرو کنید.

 

خواص دمنوش های میوه ای

دمنوش‌های میوه‌ای معمولاً از میوه‌ها و گیاهان ترشی و شیرین و خشک تهیه می‌شوند و خواص متعددی دارند. اکنون بعد از معرفی دمنوش های میوه ای به خواص آن ها اشاره خواهیم کرد.

1-  آنتی‌اکسیدانی

میوه‌ها غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن کمک می‌کنند و سلامتی سلول‌ها را حفظ می‌کنند.

2- ویتامین‌ها و مواد معدنی

دمنوش‌های میوه‌ای غنی به ویژه از ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم و فیبر هستند که برای حفظ سلامت عمومی بدن ضروری هستند.

3- پشتیبانی از سیستم ایمنی

مصرف دمنوش‌های میوه‌ای می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و در مقابل برخی بیماری‌ها محافظت کند.

4- بهبود گوارش

فیبر موجود در دمنوش‌های میوه‌ای می‌تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کرده و مشکلات معده را کاهش دهد.

5- آرامش بخشی

برخی از دمنوش‌های میوه‌ای مثل دمنوش زنجبیل و لیمو عملکرد آرامش‌بخش دارند و به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند.

6- کمک به کاهش وزن

دمنوش‌های میوه‌ای بدون افزودن شکر می‌توانند به کنترل وزن کمک کنند و سیری بیشتر و زودهنگام را فراهم آورند.

برخی از چای ها نیز در لاغری بسیار موثر و کمک کننده هستند. در صورتی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، مقاله زیر را از دست ندهید.

 

7- مفید برای پوست

مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در دمنوش‌های میوه‌ای می‌توانند به بهبود سلامت پوست کمک کنند.

در مقاله ای دیگر به معرفی 10 دمنوش بی نظیر برای کاهش فشارخون بالا اشاره کرده ایم. در صورتی که به دنبال کاهش فشار خون بالا یا جلوگیری از آن هستید، پیشنهاد می شود مقاله زیر را مطالعه بفرمایید. 

 

سخن پایانی

دمنوش های میوه ای، ترکیبی از میوه های متنوع به همراه گیاهان دارویی همانند برگ گل، دانه، هسته و گوشت میوه خشک است. در این مقاله به معرفی دمنوش میوه ای پرداخته شد. مهم است که دمنوش‌های میوه‌ای بدون افزودن شکر یا افزایش کالری تهیه شوند تا بهترین بهره را از خواص آن‌ها برد. همچنین، توجه به نوع میوه و گیاهی که در دمنوش استفاده می‌شود نیز مهم است، زیرا هر کدام خواص ویژه‌ای دارند که در فوق برای هر دمنوش ذکر شد

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.