فواید چای اولونگ چیست؟

10 بهمن 1400 زمان برای مطالعه: 4 دقیقه 0 دیدگاه مقالات

چای اولانگ مانند چای سبز و سیاه از برگ های کاملیا سیننسیس تهیه می شود. اما در حالی که چای سبز و چای سیاه دو نقطه افراطی از طیف تخمیر را نشان می‌دهند (چای سبز تخمیر نمی‌شود و چای سیاه تا زمانی که سیاه شود تخمیر می‌شود)، اولانگ در وسط این طیف قرار دارد. بسته به مدت زمان ماندگاری، چای اولانگ می تواند از رنگ سبز تا قهوه ای تیره متغیر باشد. طعم آن سبک و گلدار، اما نسبت به چای سبز عطر کمتری دارد. حال در اینجا 16 مزیت سلامتی که شما را مشتاق اولانگ می کند آورده شده است. در ادامه با فواید چای اولونگ همراه ما باشید.

 

16 فواید چای اولونگ

  1. از عملکرد مغز محافظت می کند

بر اساس بررسی تحقیقات، چای اولانگ حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. EGCG یکی از اجزای فوق‌العاده چای سبز است که بسیاری از فواید آن را به همراه دارد. مانند کمک به جلوگیری از کاهش حافظه و زوال شناختی.

  1. قند خون را بهبود می بخشد

بر اساس بررسی تحقیقاتی و متاآنالیز، چای اولانگ، مانند چای سبز، ممکن است به بهبود کنترل قند خون کمک کند. برخی از مطالعات ارتباط بین چای اولانگ و کاهش سطح قند خون ناشتا را یافته اند.

کنترل بهتر قند خون می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، افزایش وزن ناخواسته و بیماری قلبی کمک کند.

  1. کاهش چربی

دیگر فواید چای اولونگ، کمک به لاغری و کاهش اشتها است. نوشیدن چای اولانگ می تواند مانند کافئین چربی سوزی را افزایش دهد. بدون اینکه خواب شما را مختل کند.

علاوه بر این، یک مطالعه حیوانی نشان داد که چای اولانگ می تواند کبد چرب را بهبود بخشد، اندازه سلول های چربی را کاهش دهد و وزن بدن و تجمع چربی را در موش های چاق کاهش دهد.

 

  1. استخوان ها را تقویت می کند

از دیگر فواید چای اولونگ می توان به تقویت استخوان ها اشاره کرد. یک مطالعه نشان داد که زنانی که روزانه 1 تا 5 فنجان چای اولانگ می نوشند، تراکم استخوان بسیار بیشتری نسبت به افرادی که چای نمی نوشند، دارند.

  1. با سلول های سرطانی مبارزه می کند

بر اساس بررسی تحقیقاتی در سال 2009، چای اولانگ سرشار از ترکیباتی مانند کاتچین و آنتی اکسیدان است که ممکن است نقش کوچکی در پیشگیری از سرطان داشته باشد. اما این به سادگی «چای بنوشید، سرطان نگیرید» نیست و قطعاً تحقیقات بیشتری لازم است.

با توجه به همین نکته، یک مطالعه نشان داد که عصاره چای اولانگ می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. اما هیچ راهی برای اشباع مستقیم سلول سرطانی درون فردی که چای می‌نوشد وجود ندارد.

  1. کلسترول را کاهش می دهد

در آزمایشی روی موش ها، چای اولانگ سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در این حیوانات بهبود بخشید و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش داد. در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که ما همان اثر را در انسان ها ببینیم، مطمئناً لذت بردن از مقداری اولانگ ضرری ندارد.

  1. استرس را کاهش می دهد

احساس فرسودگی می کنید؟ یک فنجان اولانگ را به برنامه خودمراقبتی شبانه خود اضافه کنید. یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن چای اولانگ می‌ تواند تغییرات ضربان قلب را که معیاری برای سنجش استرس کوتاه‌ مدت است، در دانشجویان کاهش دهد.

  1. سلامت دهان و دندان را بهبود می بخشد

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که چای اولانگ تقریباً به اندازه دهانشویه «کلرهگزیدین» در از بین بردن باکتری ایجاد کننده حفره استرپتوکوک موتانس مؤثر است.

طبق یک مطالعه، ممکن است با افزایش جمعیت باکتری‌ های مفید، به ارتقای میکروبیوم بزاق سالم کمک کند.

بیشتر بخوانید : 8 خاصیت جادویی چای پوئر چیست؟

  1. باعث سلامت روده می شود

اگرچه چای سبز محبوب دنیای شگفت ‌انگیز تحقیقات چای است، شواهد امیدوار کننده‌ ای نیز وجود دارد که اولانگ – مانند چای سبز – می ‌تواند تعادل سالم ‌تری از باکتری‌ های روده ایجاد کند که می ‌تواند بر همه چیز از هضم تا سلامت روان شما تأثیر بگذارد.

  1. با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

رادیکال های آزاد زمانی که در بدن شما در سطوح بالایی تجمع پیدا می کنند، می توانند باعث تخریب سلولی شوند.

خوشبختانه، بر اساس یک بررسی تحقیقاتی، چای اولانگ سرشار از آنتی اکسیدان است – که توانایی منحصر به فردی برای دریافت رادیکال های آزاد برای آرام کردن TF دارد.

  1. باکتری ها را از بین می برد

تصور می‌ شود که کاتچین‌ های موجود در چای – مانند EGCG – بخشی از مکانیسم دفاعی گیاه چای در برابر باکتری‌ های مضر هستند. در مطالعات این ترکیبات مختلف فوایدی برای از بین بردن باکتری ها نشان می دهند. اما این بدان معنا نیست که باید به جای نئوسپورین از چای اولانگ استفاده کنید.

  1. درد قاعدگی را کاهش می دهد

یک مطالعه نشان داد که نوشیدن چای سبز یا اولانگ باعث کاهش درد قاعدگی در چرخه های متناوب آن می شود.

  1. عملکرد کبد را بهبود می بخشد

کبد شما کار بزرگی دارد و سموم را از داروها، مکمل‌ ها و غذا پاک می‌کند تا شما را در بهترین حالت نگه دارد. یک مطالعه در سال 1996 روی موش‌ ها نشان داد که نوشیدن چای اولانگ ممکن است کمی به کبد در این زمینه کمک کند.

  1. قارچ ها را از بین می برد

بر اساس یک مطالعه، چای اولانگ، مانند چای سبز و سیاه، ممکن است به عنوان یک ضد قارچ مفید عمل کند. سعی کنید از آن به عنوان یک درمان خانگی برای عفونت قارچی استفاده کنید.

  1. تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی در سال 2007، چای اولانگ ممکن است برای کاهش لکه های پوستی و تغییر رنگ پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مفید باشد. حداقل بر اساس یک مطالعه حیوانی، فواید آن ممکن است از نوشیدن چای یا استفاده مستقیم از آن بر روی پوست حاصل شود.

شاید برای شما جالب باشد : آشنایی با انواع نوشیدنی قهوه و تفاوت آن ها

  1. تمرکز را بهبود می بخشد

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی کوچک، چای سبز – و چای اولانگ نیمه تخمیر شده – حاوی ترکیبی از ال تیانین و کافئین هستند، که باعث دمی شود شما متمرکز بمانید، از حواس پرتی اجتناب ‌کنید و اطلاعات بیشتری را حفظ ‌کنید.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.