حقیقت در مورد چای کیسه ای : آیا باید از آنها استفاده کرد یا نه؟

12 بهمن 1400 زمان برای مطالعه: 5 دقیقه 0 دیدگاه مقالات

چای کیسه‌ ای یکی از غول های دنیای چای است. ما در مورد آن ‌ها زیاد صحبت می‌ کنیم و اغلب توصیه می ‌کنیم از مصرف آنها خودداری کنید. البته این بدان معنا نیست که آنها جایی در دنیای چای ندارند. چای کیسه ای راحت است و دم کردن چای را سریع تر و آسان تر می کند. آنها اغلب توسط افرادی ترجیح داده می شوند که تازه به سراغ چای می روند. در حالی که معمولاً توسط استادان چای به دلیل مشکلات مربوط به کیفیت، رد می شوند. بحث های زیادی در مورد چای کیسه ای و اینکه آیا آنها انتخاب خوبی برای نوشیدن چای هستند یا نه وجود دارد. در ادامه به حقیقت در مورد چای کیسه ای خواهیم پرداخت.

چای کیسه ای چیست؟

کیسه‌ های چای معمولاً کیسه‌ های کوچک و متخلخلی هستند که حاوی برگ‌ ها، گل ‌ها یا گیاهان خشک هستند که در آب داغ یا جوش برای دم کردن چای قرار می گیرند. چای کیسه ای برای انواع مختلف چای از جمله و دمنوش های گیاهی استفاده دارد.

چای اصیل از برگ های گیاه «کاملیا سیننسیس» از جمله چای سفید، چای سبز، چای زرد، چای اولانگ، چای پوئر و چای سیاه تهیه می شوند.

دمنوش های گیاهی نیز از گیاهان اصیل بدون مواد افزودنی غیرمجاز تهیه می شوند که شامل دمنوش های محبوب مانند چای زنجبیل، چای سیب و چای بابونه هستند. سایر ترکیبات چای محبوب مانند ارل گری، چای سبز تمشک و چای ماسالا نیز به صورت کیسه ای موجود هستند.

جنس کیسه چای

کیسه های چای معمولاً از کاغذ صافی یا پلاستیک های مخصوص مواد غذایی ساخته می شوند. البته اگرچه ابریشم از توسعه طعم کامل چای جلوگیری می کند، اما گهگاه کیسه های چای از این جنس هم ساخته می شوند. چای کیسه ای اساسا به عنوان یک چای ساده عمل می کند. آنها اغلب شامل یک نخ کوچک هستند که استفاده از آن را امکان پذیر می کند و یک برچسب کوچک با دستورالعمل های دم کردن نیز دارد. بیشتر آنها از الیاف کاغذ و سایر مواد زیست تخریب پذیر ساخته شده اند.

تاریخچه چای کیسه ای

چای کیسه ای قرن هاست که در صنعت چای استفاده می شود. این کیسه ها ابتدا در قرن هشتم تحت حکومت سلسله تانگ ساخته شدند. اولین چای کیسه ای از کاغذی ساخته می شد که با دست تا و به صورت کیسه های مربعی دوخته می شد. از کاغذ برای حفظ طعم و عطر چای استفاده می شد.

در نیمکره غربی، چای کیسه ای برای اولین بار در اوایل دهه 1900 مورد استفاده قرار گرفت. دو زن به نام های «روبرتا سی لاوسون» و «مری مولارن» اولین اختراع را برای یک نگهدارنده برگ چای به ثبت رساندند. آنها از پارچه توری دوخته شده استفاده کردند تا دم کردن چای را راحت تر کنند.

تاریخچه چای کیسه ای

یکی دیگر از اولین تولید کنندگان این چای کیسه ای به نام «توماس سالیوان» شناخته می شد. او ابتدا از ابریشم استفاده می‌ کرد و سپس به گاز پانسمان روی آورد و کشف کرد برگ ‌های چای از قبل دم‌ شده، کارآمدتر هستند.

اولین شرکتی که چای کیسه ای را با استفاده از ماشین آلات تولید کرد، شرکت چای Teekanne در آلمان در سال 1929 بود. در سال 1930، ویلیام هرمانسون کیسه چای کاغذی مهر و موم شده را به ثبت رساند. تا اینکه در سال 1944 چای کیسه ای مستطیلی اختراع شد و تا این سال همه چای کیسه ای ها، کیسه های کوچک و بی شکل بودند. در سال 1953، شرکت چای بریتانیایی Tetley شروع به تولید انبوه چای کیسه ای کرد.

در دوران مدرن، چای کیسه ای به شکل کوچک و مستطیلی و در کیسه های بزرگ تر ساخته شد. چای کیسه ‌ای دایره ‌ای شکلی نیز وجود دارد که البته هیچ نخی به آن متصل نیست. چای های معمولی نیز عمدتا در قوطی های چای و کیسه های بزرگ مشابه کیسه های قهوه فروخته می شوند.

حقیقت در مورد فواید چای کیسه ای

  1. راحتی

یکی از اصلی ترین مزایای چای کیسه ای، راحتی استفاده آن است. چای کیسه ای را می توان به راحتی درون یک فنجان آب داغ قرار داد و کمی بعد آن را سرو و استفاده کرد. از طرفی نخ متصل به کیسه چای باعث می شود به راحتی تفاله آن را به دور بیندازید و نیازی به شست و شو نداشته باشید.

  1. مناسب برای چای سرد

کیسه های چای مخصوصاً برای تهیه چای سرد مناسب هستند. دم کردن چای سرد می تواند کار جذابی باشد، به خصوص اگر میوه تازه یا طعم دهنده به آن اضافه کنید. دم کردن با چای کیسه ‌ای این فرآیند را ساده‌ تر و سریع ‌تر می ‌کند.

حقیقت در مورد معایب چای کیسه ای

  1. تمام ترکیبات سالم را شامل نمی شود

بر خلاف چای های تمام برگ، چای کیسه ای معمولاً حاوی برگ های خرد و گرد و غبارهایی است که در طول تولید به روش CTC ایجاد می شود. برگ ها در دستگاه های نورد بزرگی قرار می گیرند که برگ های کامل را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند و در کیسه های چای قرار می گیرند.

متأسفانه، این فرآیند منجر به تخریب ترکیبات سالمی مانند ال-تینین و آنتی اکسیدان های ذاتی گیاه چای می شود. ترکیباتی که به سم زدایی و بهبود سلامت کلی کمک می کند.

  1. به طور کامل طعم را نمی رساند

مشکل دیگر چای کیسه ای این است که بسیاری از آنها خیلی کوچک هستند و متعاقباً برگ های چای را منقبض می کنند. برگ های چای با انبساط در آب طعم را آزاد می کنند. وقتی برگ ها محدود می شوند، نمی توانند طعم خود را آزاد کنند. این می تواند منجر به یک فنجان چای ضعیف تر شود که طعم غنی از مخلوط برگ های فله ای دمی را نداشته باشد.

بیشترین بهره را از چای کیسه ای ببرید

فقط به این دلیل که چای کیسه ای دارای معایبی است، به این معنی نیست که نمی توانید از آنها استفاده کنید. نوشیدن چای به معنای لذت بردن است. اگر عجله دارید و نیاز به استفاده از چای کیسه ای دارید، به سراغ آن بروید. فقط مطمئن شوید که این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا بهترین چای کیسه ای را انتخاب کنید که طعم و عطر را حفظ می کنند.

  1. ساشه های بزرگ و شل

از آنجایی که چای کیسه ای کوچک باعث طعم نامطلوب می شود، استفاده از کیسه های بزرگ به جای آن به کاهش این عیب کمک می کند. ساشه های بزرگ تر تضمین می کنند که برگ ها فضای زیادی برای گسترش و القای طعم دارند. کیسه های چای هرمی شکل به ویژه مفید هستند. زیرا برگ های چای آزاد هستند و به صورت عمودی و جانبی در اطراف شناور می شوند.

  1. ساخت و ساز با کیفیت

به دنبال چای کیسه ای باشید که سفید نشده باشد تا از تغییر طعم ناشی از مواد شیمیایی جلوگیری کنید. چای کیسه‌ای که توسط گرما مهر و موم شده‌اند، بهتر از آنهایی هستند که منگنه‌های فلزی دارند. زیرا فلز می ‌تواند بر طعم چای تأثیر بگذارد. اگر به دنبال کاهش ضایعات هستید، چای کیسه ای را انتخاب کنید که حاوی پک های اضافی یا نخ ها و برچسب ها نباشد.

  1. برگ با کیفیت بالا

چه در چای کیسه ای سیاه، چای سبز کیسه ای یا حتی پودر چای سبز ماچا، کیفیت برگ ها تفاوت زیادی در دم کردن ایجاد می کند. همچنین می ‌توانید چایی بخرید که دارای گواهی تجارت منصفانه است تا از ایجاد شرایط کار و رشد سالم اطمینان حاصل کنید.

برای اطمینان از بهترین طعم، همیشه چای را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. شرکت چای باید به طور برجسته فهرستی از محل تهیه چای و نحوه رشد آن را ذکر کند. چای هایی که در فیلیپین رشد می کنند، طعم متفاوتی نسبت به چای های چین یا آفریقا دارند. این به دلیل شرایط محیطی است. چراکه آب و هوا، ترکیب زمین و سایر عوامل محیطی بر طعم و عطر تأثیر می گذارد.

  1. کیسه های قابل پر شدن

به دنبال راحتی هستید، اما نمی خواهید کیفیت یا طعم را قربانی کنید؟ کیسه قابل پر شدن را امتحان کنید. این کیسه های کاغذ صافی به شما این امکان را می دهد که از چای های فله ای با کیفیت بالا و مورد علاقه خود بدون هیچ زحمتی لذت ببرید. این کیسه ها برای دم کردن آسان چای سرد دم نیز عالی هستند.

حکم چای کیسه ای

چای کیسه ای راحت است و آشفتگی ای که با روش های دم کردن سنتی به وجود می آید را به حداقل می رساند. در حالی که ما هنوز هم توصیه می کنیم در صورت امکان از چای با برگ های فله ای استفاده کنید، می توانید هرازگاهی از چای کیسه ای نیز استفاده کنید.

حقیقت در مورد چای کیسه ای زمانی عالی است که عجله دارید و وقتی برای تمیز کردن ندارید. اما اطمینان حاصل کنید که چای کیسه ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا برگ ها به طور کامل گسترش و طعم را منتقل کنند. چای کیسه‌ای حاوی برگ ‌های کامل را انتخاب کنید تا طعم بهتری داشته باشید و فواید سلامتی چای نیز به شما برسد.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.