طرز تهیه 5 چای میوه ای در خانه

20 اردیبهشت 1403 زمان برای مطالعه: 5 دقیقه 0 دیدگاه مقالات

چای پس از آب، محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان است که افراد از نوشیدن آن لذت می برند. محبوبیت چای سبب ابداع روش های دیگر چای نوشی مثل ترکیب با برخی گیاهان و میوه ها شد تا چای های میوه ای در انواع مختلف، روانه بازار شوند. با وجود تنوع گسترده چای های میوه ای حتی در بازار ایران، ممکن است برخی افراد طعم و مزه های شگفت انگیز خود را همچنان نیافته باشند. ما در این مقاله، طرز تهیه چای میوه ای در خانه را به شما خواهیم آموخت تا بتوانید چای میوه ای خود را شخصی سازی کرده و از آن نهایت لذت را ببرید.

ترکیبات دمنوش های میوه ای

دمنوش های میوه ای از ترکیب میوه های متنوع به همراه برگ گل، دانه، هسته میوه و گاها چای های دارویی بدست می آید. چای میوه ای به عنوان یک جایگزین سالم برای انواع چای سنتی شناخته می شود که در کنار مزه های مختلف میوه ها، خواص سلامتی مفیدی ارائه می دهد. چای میوه ای، حاوی انواع آنتی اکسیدان های طبیعی، ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این، میوه ها باعث ایجاد طعم و رنگ های طبیعی می شود که یک گزینه خوشمزه برای هر ساعتی از روز خواهد بود.

طرز تهیه 5 چای میوه ای در خانه

1- چای سیاه میوه ای

مواد لازم برای تهیه چای سیاه میوه ای در خانه

طرز تهیه چای سیاه میوه ای

ترکیب چای سیاه با میوه، اغلب یک ترکیب خوشمزه است که تهیه آن شما را به چالش سختی نخواهد کشید. نکته اصلی، انتخاب چای سیاه با کیفیت و بدون طعم اضافه شده است.

مرحله اول انتخاب چای سیاه

شما می توانید چای سیاه مورد علاقه خود را انتخاب کرده اما از چای سیاهی که قبلا با طعم های میوه ای مزه دار نشده اند استفاده کنید.

مرحله دوم انتخاب میوه

برای تهیه چای سیاه میوه ای، از میوه های شیرین با طعم قوی استفاده کنید. به عنوان مثال هلو، زردآلو، تمشک، هندوانه، توت فرنگی و … می تواند ایده آل باشد. میوه ها را پس از شستن، برش داده و به قطعات کوچک تبدیل کنید.

مرحله سوم ترکیب چای و میوه

یک چای کیسه ای یا یک قاشق چای خوری برگ چای سیاه را به ظرف شیشه ای 1 لیتری اضافه کنید. اگر از برگ چای استفاده می کنید بهتر است آن ها را در صافی بریزید تا در نهایت، تفاله آن را خارج کنید. آب جوش را به چای اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد. تفاله یا کیسه چای را از شیشه خارج کرده و تکه های میوه را داخل ظرف بگذارید.

مرحله چهارم دم آوری

در این مرحله، درب شیشه را بسته و اجازه دهید میوه ها با چای به مدت 10 دقیقه دم بکشد.پس از 10 دقیقه، چای میوه ای را صاف کرده و آن را در لیوان یا فنجان بریزید. شما می توانید این چای میوه ای را به صورت گرم در فنجان سرو کنید. همچنین می توانید پس از نیم ساعت، آن را در لیوانی به همراه یخ سرو کرده و به صورت چای سرد مصرف کنید.

2- چای میوه خشک (پرتقال، لیمو، زنجبیل)

مواد لازم برای تهیه چای میوه خشک

طرز تهیه چای میوه خشک

مرحله اول آماده سازی فر

فر را با دمای 120 درجه سانتیگراد معادل با 250 درجه فارنهایت گرم کنید. برای هر یک از دو ورقه پخت، یک ورق کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله دوم آماده سازی میوه

لیمو و پرتقال را بشویید و سپس با استفاده از پوست کن یا چاقو، پوست آن ها را جدا کنید. پوست میوه ها را به شکلی ریز خرد کنید. همچنین زنجبیل را پوست گرفته و آن را نیز خرد کنید.

مرحله سوم ترکیب پوست ها

در این مرحله، پوست میوه های خرد شده لیمو و پرتقال را در ورقه پخت قرار دهید. سپس تکه های زنجبیل را اضافه کرده و همه مواد را با یکدیگر مخلوط و در سراسر ورقه پخت، پخش کنید.

مرحله چهارم

برگ های نعناع را روی ورقه پخت دوم بچینید.

مرحله پنجم قرار دادن دو ورقه در فر

در این مرحله، هر دو ورقه پخت را در فر (که از قبل گرم کردید) قرار دهید. برگ های نعنا را حدود 10 الی 15 دقیقه بپزید. مخلوط پوست پرتقال، لیمو و زنجبیل را 45 دقیقه بپزید. پس از زمان پخت هرکدام، آن ها را در محیط قرار دهید تا خنک شوند.

مرحله ششم ترکیب مواد

ابتدا، از نوک انگشتان خود برای خرد کردن برگ های نعناع در یک کاسه استفاده کنید. برگ های نعنا به راحتی خرد و به تکه های کوچک تبدیل خواهند شد. سپس پوست های پخته شده پرتقال، لیمو و زنجبیل را به همان کاسه اضافه کنید.

در نهایت، میوه خشک های خرد شده (زردآلو و زغال اخته) و پودر دارچین را اضافه کنید. تمام ترکیبات را هم زده و به خوبی ترکیب کنید. مخلوط چای میوه ای معجون انگیز شما آماده است.

مرحله هفتم دم آوری و سرو

اکنون زمان دم آوری چای میوه خشک است. شما می توانید برای هر فنجان، از 2 قاشق غذاخوری مخلوط چای خشک استفاده کنید. چای میوه خشک را در قوری به همراه آب جوش بریزید. اجازه دهید چای میوه ای شما به مدت 5 دقیقه دم بکشد. فراموش نکنید که قبل از سرو، مخلوط چای میوه خشک خود را صاف کرده و سپس سرو کنید.

3- چای میوه ای سیب خشک

مواد لازم برای تهیه چای سیب خشک

طرز تهیه چای سیب خشک

مرحله اول

1 قاشق غذاخوری سیب خشک را به فنجان یا لیوان اضافه کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که به دنبال تهیه حجم بیشتری برای افراد هستید، می توانید این نسبت را برای هرفنجان اضافه، تکرار کنید.

مرحله دوم

آب جوش را به لیوان حاوی سیب خشک اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد.

مرحله سوم

سیب خشک را توسط قاشق از لیوان خارج کرده و یا آن را صاف کنید. با پاشیدن کمی دارچین، می توانید به این چای میوه ای، طعم لذیذی بدهید.

4- چای لیمو ترش

مواد لازم برای تهیه چای لیمو

طرز تهیه چای لیمو

مرحله اول

لیمو را بشویید و سپس آن را خشک کنید. توسط پوست کن یا چاقو، پوست لیمو را جدا و سپس آن را رنده کنید. همچنین، لیموی پوست کنده را 3 الی 6 برش دایره ای بزنید. در هر فنجان چند عدد لیمو و پوست رنده شده آن را اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله، آب جوش را درون لیوان حاوی لیمو بریزید و اجازه دهید 3 الی 5 دقیقه دم بکشد.

مرحله سوم

پس از دم کشیدن، چای لیمو را فیلتر کرده و سرو کنید. اگر مزه لیمو ترش برایتان لذت بخش است نیازی به شیرین کردن ندارد اما اگر برای شما کمی ترش بود، می توانید یک قاشق چای خوری شکر، عسل و یا شیرین کننده های دیگر به فنجان خود اضافه کنید.

چای لیمو برای افرادی که گلودرد یا سرماخوردگی دارند مفید است. همچنین عسل می تواند یک افزودنی بی نظیر باشد.

5- دمنوش میوه ای دلخواه

در صورتی که برخی از میوه ها را نسبت به سایرین بیشتر دوست دارید، می توانید دمنوش آن میوه را به شکلی سریع تهیه کنید. برای تهیه دمنوش میوه ای مورد علاقه خود، مراحل زیر را دنبال کنید.

شاید برای شما جالب باشد : بهترین چای برای خواب کدام است؟ معرفی 7 چای خواب آور

سخن پایانی

چای های میوه ای به صورت طبیعی فاقد کافئین هستند و می توانند برای آن دسته از افرادی که در ساعات پایانی روز به دنبال یک نوشیدنی گرم هستند ایده آل باشد. همچنین تنوع چای های میوه ای، سبب می شود تا جذابیت طعمی نوشیدنی خود را در هر رسپی تجربه کنید. همچنین شما می توانید دمنوش های میوه ای خاص و منحصربه فرد را در چین چای پیدا کنید. تجربه و خرید دمنوش بابائوچا یا هشت گنج یا دمنوش فروت تی با تکه های میوه و چای می تواند شما را هیجان زده کند.

منبع

https://www.wikihow.com/Make-Fruit-Tea

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.