بابل تی چیست؟ خواص + طرز تهیه بابل تی (فیلم آموزشی)

20 تیر 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 0 دیدگاه مقالات

شاید تا به حال اسم بابل تی یا نام های دیگر این نوشیدنی را شنیده باشید. بابل تی را با نام های چای بوبا یا چای حباب دار نیز می شناسند. اما بابل تی چیست ؟ طرز تهیه بابل تی چگونه است؟ طعم بابل تی شبیه چیست؟ در این مقاله سعی بر پاسخ به تمامی سوالات در مورد بابل تی خواهیم داشت.

بابل تی (چای بوبا یا چای حباب دار) چیست؟

در واقع بابل تی یک نوشیدنی معروف تایوانی است که در اوایل دهه 1980 ابداع شد. بعد از یک دهه در 1990 وارد لیست نوشیدنی های محبوب گشت و به کشورهای آسیایی مانند چین و ژاپن و بعد به آمریکا ارسال شد.

بابل تی (چای بوبا یا چای حباب دار) چیست؟

ترکیبات بابل تی

بابل تی یک نوشیدنی شیرین است که از ترکیب چند نوع چای، دانه های پاستیلی تاپیوکا، میوه و شیر بدست می آید که به دو صورت سرد و گرم سرو می شود.

دانه های پاستیلی تاپیوکا، دانه هایی شبیه مروارید هستند که از نشاسته استخراج شده گیاه بومی آمریکای جنوبی به نام کاساوا بدست می آید. تاپیوکا می تواند در اشکال مختلف تهیه شود.

از طرفی بابل تی بر دو دسته با شیر و بدون شیر تقسیم بندی می شود. شیر موجود در دسته اول شامل شیر نارگیل، شیر سویا و یا شیر بادام خواهد بود. انواع چای سیاه، سبز، اولونگ و گاهی چای سفید در هر دو دسته دیده می شود. امروزه، نه تنها نوشیدنی بابل تی بلکه بستنی و آب نبات های بابل تی محبوب زیادی در کشور تایوان دارند.

ترکیبات بابل تی

طعم بوبا یا بابل تی چگونه است ؟

این نوشیدنی خاص در طعم های متنوع میوه ای یا عصاره میوه ای(توت فرنگیف پشن فروت، انبه، هندوانه و …) عرضه می شود.

 

خواص بابل تی

ترکیب انواع چای در این نوشیدنی سبب افزایش میزان آنتی اکسیدان می شود که می تواند در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و التهابات پوستی بسیار موثر باشد.

شیر منبع کلسیم و پروتئین است که می تواند باعث حفظ سلامت استخوان و دندان شود به شادابی و لطافت پوست کمک کند. این نوشیدنی حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات است که می تواند به تامین انرژی کمک کند.

مضرات بابل تی

برخی افراد در تهیه نوشیدنی های خاص از بابل تی استفاده می کنند. در صورت استفاده بی اندازه خامه و سایر افزودنی های چرب، می تواند باعث بیماری های نظیر قند و چربی خون شود. از طرفی بابل تی کالری بالایی دارد. از این رو مصرف زیاد این نوشیدنی می تواند باعث افزایش وزن شود.

فیلم آموزشی طرز تهیه نوشیدنی با بابل تی

طرز تهیه نوشیدنی بابل تی چگونه است ؟

در ابتدا لازم به ذکر است که این نوع نوشیدنی می تواند به دو صورت تهیه و سرو شود که طرز تهیه آن را متفاوت می کند.

بدون نیاز به پخت

مدل سیروپ بابل تی به محض باز کردن کیسه، آماده سرو است و نیازی به پخت ندارد. تنها کافیست مقادیر مشخصی از آن را درون لیوان سرو ریخته و نوشیدنی خود را به آن اضافه کنید. در نظر داشته باشید بعد از استفاده حتما درب کیسه را ببندید و یا مابقی بوبا را درون ضرف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

نیاز به پخت

برای پخت بابل تی ابتدا مقدار لازم خود را به مدت 15 الی 20 دقیقه با آب کافی بپزید. در واقع این عمل تا زمانی که محلول شما نرم شود باید ادامه داشته باشد. سپس آن را از صافی رد کنید. برای نچسبیدن دانه های تاپیوکا می توانید مقداری پودر تاپیوکا به آن اضافه کرده و پس از چند دقیقه نوشیدنی خود را به آن اضافه، تزئین و با نی بزرگ میل کنید.

بوبا های موجود در چین چای از نوع سیروپ دار هستند و در انواع نوشیدنی های سرد، گرم، اسموتی، بستنی و شیک ها استفاده می شوند و گزینه مناسبی برای کافی شاپ ها هستند.

شاید برای شما جالب باشد : دمنوش بابائوچا چیست؟ 

سخن پایانی
نوشیدنی بابل تی یک نوشیدنی سرد و شیرین است که استفاده از آن در تایوان مرسوم است. این نوشیدنی ترکیبی از چند چای به همراه میوه های متفاوت است که خواص آن را منحصربه فرد می کند. از بابل تی در تهیه انواع نوشیدنی های سرد و گرم استفاده می کنند و می تواند تجربه ی جدید و دلپذیری برای افراد باشد. این نوشیدنی را به دو روش بدون پخت و با پخت سیروپ مانند سرو می کنند.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.