عود چیست ؟ معرفی عود برنر

16 مهر 1402 زمان برای مطالعه: 2 دقیقه 2 دیدگاه مقالات

عود ها مواد عطری و خوش بویی هستند که از قرون گذشته تا به امروز در فرهنگ های مختلف استفاده می شود. عود های طبیعی از ترکیب خرده چوب های درختان چین و هند، برخی گیاهان و گل ها و حتی روغن برخی گیاهان و درختان تشکیل می شود که با سوزاندن آن ها، بوی خوبی در فضا حاصل می شود. قدیمی ترین نوع عود ها از ریشه و صمغ برخی گیاهان و درختان خوش بو مانند ماسالا، دارچین و چوب خیزران به همراه برخی گل ها ساخته می شد. برخی از این گیاهان و گل های خوش بو شامل گل نرگس، مرزنجوش، لیمو است که به صورت گسترده در عودسازی استفاده می شود.

برای ترکیب بوی خوش و فرهنگ، از برنرعود یا عود سوز ها استفاده می شوند. هر کدام از برنر عود ها معنای خاصی دارند که در کل محل قرار گیری عود است. در ادامه به معرفی برنر عود ها خواهیم پرداخت.

انواع عود

در صورتی که به دنبال عود مناسب خود هستید بهتر است انواع آن را بشناسید. عود ها شامل عود دست ساز و طبیعی، عود پایه و عود اسانس دار می شود.

همان گونه که از نام عود دست ساز مشخص است، به صورت سنتی توسط دست و ترکیب گیاهان ساخته می شود. عود های پایه به دلیل تولید بالا، کیفیت عود دست ساز را ندارند اما حاوی مواد شیمیایی نیستند. این عود ها از ترکیب ریشه و ساقه گیاهان ساخته می شوند اما کیفیت عود های دست ساز را ندارند.

عود اسانس دار نه تنها خواص و فوایدی ندارد، بلکه با استفاده از آن ها مواد مضری در فضا پخش می کند که برای سلامتی مضر است. این عود ها با استفاده از عطر ها و اسانس ها تولید می شوند. امروزه عود ها انواع مختلفی دارند که محبوب ترین نوع آن ها شاخه ای است. عود ها با توجه به ماه تولد، مدیتیشن، جنگل، فنگ شویی، گل و گیاه و … در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند.

خواص و فواید استفاده از عود

با استفاده از عود می توان فضایی مطلوب جهت آسایش، آرامش و مدیتیشن ایجاد کرد. از طرفی سوزاندن عود باعث رفع اضطراب و استرس، دفع انرژی های منفی، ایجاد انرژی و رفع خستگی روحی و فکری و کاهش افسردگی می شود.

معرفی برنر عود

عود برنر یا عود سوزها گزینه ای مناسب و ایده آل برای دکوراسیون و تزئین محیط کار، خانه، سالن های یوگا و ورزشی، اتاق های مدیتیشن و مطالعه هستند. پس از سوختن عود در عود برنر، دود آن مانند آبشار پایین ریخته می شود و فضایی دلنشین و عطری خوش ایجاد می کند. عود برنرهای چین چای از جنس سرامیک هستند. اغلب عودبرنرها برای اثرات آرامش بخش و تسکین دهنده، روانی استفاده می شود. عود سوز ها معمولا جنس های مختلفی مانند سرامیک، چوب و سفالی دارند که در طرح ها و اشکال متفاوت عرضه می شوند.

عودبرنر چیست؟

انواع عود برنر

برنر عود یا عود سوز یک روش سنتی و معروف برای استفاده از عود است. عود سوز کاربرد وسیعی در فرهنگ و تمدن های مختلفی دارد که به عنوان یک روش متداول برای خلق بوی خوش و آرامش بخش در مراسم ها و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

برنر عود نیلوفرآبی

این عود برنر از جذابیت بصری خاصی برخوردار است. گل نیلوفر که یکی از مقدس ترین گل های جهان است، نماد انرژی مثبت، عشق و صلح و همچنین تولد دوباره است. این گل همچنین مظهر روشنایی می باشد. چینی ها این گل را نماد حال ،گذشته و آینده نیز می دانند.

عود سوز نیلوفر ابی

برنر عود اژدهای چینی

این عودبرنر در فنگ شویی یکی از مهمترین نمادها است. جاعودی طرح اژدها نماد خوش شانسی در پیشگویی چینی است. جهتی که با عود برنر اژدها مرتبط است، شرق است. بنابراین باید در ضلع شرقی خانه آن را قرار دهید تا خوش شانسی را به همراه آورد.

عودبرنر اژدها

برنر عود فواره (آبشاری)

استفاده از جاعودی مدل آبشار به تصفیه هوا، مراقبه و آرامش و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.  این عود برنر را می توان در اتاق نشیمن، اتاق خواب، مطالعه، دفتر، اتاق مراقبه، اتاق یوگا، هتل و غیره استفاده کرد.

عودسوز آبشاری

سخن پایانی

عود ها توسط سنت دیرینه شرقی آسیا به دنیا هدیه شد. از اصلی ترین هدف ساخت عود ها، ایجاد پیوندی دوستانه با خوش عطر نمودن مراسمات میان مردم بود. در این مقاله به معرفی برنر عود یا عود سوز ها نیز اشاره شد که هر کدام پیوندی فرهنگی با عود دارد.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.