انواع چای زرد چیست؟ 7 چای زرد محبوب

30 اردیبهشت 1402 زمان برای مطالعه: 1 دقیقه 2 دیدگاه مقالات

چای زرد از خانواده چای سبز است که فرآیند تولید آن متفاوت و منحصربه فرد است. این نوع چای، نسبت به چای سبز ملایم و سبک تر است و طعمی خنک و کمی آرومای شیرینی دارد. البته بازه طعمی به انواع چای زرد بستگی خواهد داشت.

چای زرد خواص بسیاری دارد و انواع آن، مزه های متنوعی با توجه به منطقه تولید و روش های فرآوری آن، به افراد هدیه می دهد. در ادامه به معرفی انواع چای زرد خواهیم پرداخت.

 

جون شان یین ژن (Jun Shan Yin Zhen):

ای نوع چای زرد در ایالت هونان چین کاشت وبرداشت می شود و به نام چای زرد سوزنی مشهور است. طعم ،آروما و ظاهر آن شبیه چای سفید سوزنی است ولی طعم آن ملایم تر است و آرومای گلی بیشتری دارد.

منگ دینگ هوانگ یا (Meng Ding Huang Ya):

برگ های این چای زرد همانطور که از اسمش پیداست از کوه های منگ در ایالت سیچوان چین به دست می آِید. این چای دارای طعمی آجیلی و آرومای علفی ملایمی است.

مو گان هوانگ یا (Mo Gan Huang Ya):

در ارتفاعات ایالت ژجیانگ چین کاشت می شود، که اقلیم منحصر به فرد این منطقه باعث به وجود آمدن طعمی عمیق در این چای می شود. طعم شیرینی ملایم و عمیق، و همچنین عطری لطیف دارد.

هوو شان هوانگ یا (Huo Shan Huang Ya):

این نوع گیاه، به چای زرد باستانی معروف است که در ایالت آنهویی چین کاشت و برداشت می شود.

شین-ژین (Xinyang Yellow Tea):

این نوع چای زرد در استان هنان چین تولید می‌شود و دارای طعم شیرین و عطر ملایمی است. این چای با استفاده از برگ‌های جوان چای سبز و روش خاصی از پخت و فراوری تهیه می‌شود.

هونان (Hunan Yellow Tea):

این گیاه در استان هونان چین تولید و برداشت می شود. این گیاه رنگ زرد مایل به رنگ طلا را دارد که طعم آن ملایم است. از این رو بین تولید کنندگان این نوع چای، می‌توان به “جونشوآی” (Junshan Yinzhen) اشاره کرد که یکی از چای‌های مشهور چین است.

هانگ‌زو (Hangzhou Yellow Tea):

از انواع دیگر چای زرد می توان به هانگ زو اشاره کرد. یکی دیگر از معروف ترین انواع چای زرد، هانگ زو است که تاریخچه قدیمی دارد و به عنوان چهار تاج های چین شناخته می شود.

این گیاه با استفاده از برگ های جوان چای سبز تهیه می شوند. فرآیند تولید آن شامل پخت، خشک و تازه سازی است.

در مرحله پخت، برگ های چای را با حرارت و زمان کمتری نسبت به چای سبز به روش چینی می پزند که باعث ایجاد رنگ زرد در برگ ها می وشد. سپس برگ های پخته را خشک می کنند و سپس در مراسمات خود، تازه سازی و دم آوری می کنند.

سخن پایانی

چای زرد به عنوان یکی از چای های با کیفیت و با ارزش در چین شناخته می شود و جز انتخاب های محبوب برای علاقه مندان به چای در سراسر جهان است. برای مشاهده و خرید انواع چای زرد به چین چای مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.